Nové možnosti konektivity u značky Protherm
V tomto článku bych rád čtenáře seznámil s novinkami u značky Protherm, a to zejména v oblasti regulační techniky a konektivity. Značka Protherm nabízí pro své spotřebiče již řadu let široké možnosti ovládání. Jen pro zajímavost uvádím například oblíbený SMS komunikátor GSM EXEO. Řada čtenářů se již také velmi pravděpodobně setkala s původní ekvitermní regulací MiGo, která byla nahrazena novou verzí MiGo Link. Na následujících řádcích získají čtenáři obecný přehled o konektivitě s produkty Protherm.
1. MiGo Link pro kotle – popis, funkce
Tato verze se od té předchozí v mnoha směrech a vlastnostech odlišuje. Aktuální provedení nabízí nové funkce a služby jak koncovým uživatelům, tak servisním technikům. Je určeno pro následující typy kotlů:
- Závěsné kondenzační kotle Panther/Tiger Condens s technologií Flame Fit.
- Závěsné kondenzační kotle Gepard/Puma Condens.
- Stacionární kondenzační kotle Medvěd/Le
- Elektrokotle RAY.
Ekvitermní regulátor se vzdálenou správou se skládá ze dvou komponentů:
- Internetová jednotka SR 940 f MiGo Link (obr. 1).
- Prostorový termostat SRT 51 f MiGo Select (obr. 2).
Internetová jednotka SR 940 f zprostředkovává pomocí WiFi sítě propojení kotle, termostatu na internet a následně pomocí mobilní aplikace ovládání celé otopné soustavy. Základní funkci – nastavení prostorové teploty – lze provést pomocí otočného voliče na termostatu. Na displeji se zobrazuje požadovaná, resp. aktuální teplota v referenční místnosti. Dále má uživatel přehled o stavu signálu a bateriích (obr. 3). Pro komplexnější nastavení otopné soustavy a kotle však slouží mobilní aplikace, se kterou se seznámíme v následující části.
Mobilní aplikace MiGo Link
Tato mobilní aplikace je určena uživatelům kotlů a slouží pro nastavení všech parametrů nutných pro komfortní vytápění a přípravu teplé vody. Vyznačuje se novým designem a uspořádáním usnadňující používání aplikace. Úvodní obrazovka je zobrazena na obr. 4. Na této obrazovce jsou uvedeny základní informace:
- Výběr druhu provozu – automatický/denní/noční režim.
- Přehled připojených topných systémů – např. domov/chata.
- Venkovní teplota (převzatá z webového serveru).
- Požadovaná a skutečná pokojová teplota včetně vlhkosti.
- Signalizace požadavku na vytápění.
- Tlačítka +/– pro nastavení teploty.
Na spodní liště úvodní obrazovky jsou umístěna tři tlačítka (zleva doprava):
- Nastavení otopné soustavy – např. pro nastavení časových oken, požadovaných teplot.
- Rychlé akce – jednorázová příprava teplé vody, aktivace režimu mimo domov.
- Energetické informace – informativní zobrazení spotřeb energií (v závislosti na topném zdroji).
2. MiGo Link pro tepelná čerpadla – popis, funkce
Je samozřejmostí, že značka Protherm nabízí vzdálenou správu i pro svá tepelná čerpadla:
- GeniaAir Mono.
- GeniaAir split.
Tato varianta se skládá ze dvou základních komponentů:
- Internetová jednotka SR 940 f MiGo Link (obr. 1).
- Ekvitermní regulátor SRC 720 (R) MiPro Sense (obr. 5).
Uvedená kombinace umožňuje, mimo vzdálené správy, také regulovat komplexnější otopné soustavy, např.kaskádu
tepelných čerpadel či více topných okruhů. S dodatečným příslušenstvím lze re-
gulovat vytápění s radiátorovou a podlahovou topnou větví. Předností tohoto regulátoru, mimo standardní
funkce, je možnost ovládání tzv. hybridního systému, což může být kombinace plynového kotle a tepelného
čerpadla. Toto provedení může zajistit uživateli maximální úsporu provozních nákladů.
Pro nastavení regulace je k dispozici mobilní aplikace MiControl, která nabízí množství funkcí, jako je např.:
- Nastavení provozních režimů na jednotlivé zóny.
- Programování časových oken.
- Zobrazení provozních stavů.
- Zobrazení spotřeby energií.
3. EXPERT e-certifikát prodloužené záruky
Internetová brána MiGo Link společně s aplikací nabízí oproti předchozí verzi rozšířené možnosti konektivity, a to i pro servisní firmu. Pomocí servisního webového portálu, popř. mobilní aplikace, má servisní technik neustálý přehled o provozním stavu kotle koncového zákazníka. Tato možnost je však výhradně určena pouze pro specializované servisní firmy, které absolvovaly příslušné školení, neboť technik má k dispozici veškeré informace o kotli a také o otopné soustavě. Samozřejmostí je, že koncový zákazník schvaluje přístup servisní firmě ke kotli pomocí potvrzovacího e-mailu. Následně po tomto schválení obdrží servisní technik přístup, a v servisním portálu se zobrazí veškeré informace o spotřebiči. Pro zajímavost uvádím pouze ty nejdůležitější:
- Diagnostické informace a stavové kódy.
- Chybový kód případné poruchy.
- Průběh teplot v topení.
- Tlak vody v topení atd.
Součástí je také tzv. Live Monitor, který zobrazuje aktuální provozní stav. Díky tomuto řešení má servisní technik vzdálený dohled nad spotřebičem, který je neustále monitorován a s tím souvisí následující výhody:
- V případě výskytu poruchy má servisní technik k dispozici chybové hlášení s přesným popisem chyby a jejím odstraněním => tím se zamezí vícenásobnému servisnímu výjezdu, technik má již předem připravený náhradní díl pro opravu.
- Při poklesu tlaku vody v topení je tento průběh zaznamenáván a servisní technik je informován při podkročení kritické hodnoty => tím se eliminuje zbytečný servisní výjezd, zákazník je na tento stav upozorněn a může si dopustit vodu sám.
Servisní technik může zákazníkovi pomocí tohoto vzdáleného přístupu nastavit, popř. změnit následující parametry:
- časový program,
- druh topného provozu,
- hodnotu topné křivky.
Touto funkcí opět odpadá servisní výjezd a není nutná přítomnost servisního technika na místě přímo u spotřebiče.
- Optimalizace vytápění a spotřeby energií – v tomto servisním portálu je možné si zobrazit aktuální spotřeby energií za určitý časový úsek a pomocí energetického managementu lze optimalizovat provoz plynového kotle tak, aby se dosáhlo co největšího a nejoptimálnějšího využití všech energií.
Díky tomuto navzájem propojenému komplexnímu systému kotel – regulátor – servisní portál byla rozšířena nabídka cerifikátů prodloužené záruky o nové typy. Jedná se o tzv. EXPERT online certifikáty, kdy uživatel získá prodlouženou záruku po dobu pěti let se vzdáleným dohledem nad spotřebičem tak, jak je popsáno v předchozím odstavci. V rámci této prodloužené záruky jsou hrazeny veškeré náklady na případnou opravu a již zmiňovaný vzdálený dohled.
A jak si koncový zákazník může tuto službu koupit?
Nejjednodušší způsob je objednání u autorizované servisní firmy Protherm, která má již aktivovaný přístup přímo do servisního portálu, v rámci kterého pak může EXPERT e-certifikát zakoupit.
Každý den zaznamenáváme v médiích zprávy o konektivitě, o spotřebičích připojených na internet, tzv. IoT (Internet of Things). Toto řešení od společnosti Vaillant Group potvrzuje tento směr a nabízí nesporné výhody pro obě strany – koncového uživatele i servisního technika.
Uživateli kotle zajistí komfortní a moderní způsob vytápění a servisní firmě umožní diagnostiku kotle na dálku bez nutnosti zbytečného servisního výjezdu. K úspoře času tak dojde na obou stranách. Samozřejmostí je, že tento systém se bude neustále vyvíjet a budou přibývat další užitečné výhody a funkce!
- Kondenzační kotle, které umí reagovat na změnu kvality a složení plynu
- Kondenzační kotle, které umí reagovat na změnu kvality a složení plynu
- Protherm – značka oceněná titulem Superbrands
- Hybridní systém vytápění – vytápějte chytře a ekonomicky
- Komfort s tepelným čerpadlem Protherm si nyní užijete mnohem déle