Servisní aplikace Vaillant pro mobilní telefony a tablety
Již několikrát jsem v menutí, zatím posledním byl článek v minulém roce v sešitu Topin 4/2011 pojednávající o solárním softwaru vrsolarDESIGN, který je určen pro návrh a dimenzování solárních systémů.
Tento článek je zaměřen na zcela jiný software, a to na aplikaci pro „chytré“ mobilní telefony a tablety
s operačním systémem Android.
Servisní aplikace Vaillant je určena zejména technikům provádějící údržbu a opravy na výrobcích Vaillant. Aplikace přináší veškerou technickou podporu těmto pracovníkům v terénu a má za úkol jim poskytnout přehled o náhradních dílech, katalozích náhradních dílů, technických podkladech a servisní dokumentaci. Svým obsahem tak aplikace umožňuje řešit většinu i složitých problémů, se kterými se servisní technik může při své práci setkat.
Popis aplikace
Servisní aplikace Vaillant se skládá z těchto tří základních částí:
- seznam náhradních dílů
- dokumentace
- databáze zákazníků
Po přihlášení do aplikace se zobrazí titulní strana s nabídkovým menu. Zde má uživatel na výběr si zvolit několik možností, např. aktualizaci databáze, nastavení zobrazeni, popřípadě vstup do jednotlivých položek menu. V následující části podrobněji popisuji jednotlivé části aplikace.
1. Seznam náhradních dílů
V seznamu náhradních dílů má servisní technik k dispozici celkový přehled všech náhradních dílů včetně objednacího čísla, popisu a ceny. Samozřejmostí je rychlé vyhledávání příslušného náhradního dílu podle zadaných parametrů. Největší výhodou je však možnost on-line objednání náhradního dílu z mobilního telefonu přímo v terénu. Objednávka (obr. 2) je automaticky zaslána do obchodního oddělení firmy Vaillant Group ke zpracování. Tím se efektivně zkracuje doba od objednání až po vlastní dodání náhradního dílu k zákazníkovi. Další funkcí je historie objednávek a průběžná aktualizace o nové náhradní díly.
2. Dokumentace
Tato položka základního menu se skládá z několika submenu. Servisní technik v nich najde veškerou technickou dokumentaci, jako jsou návody k instalaci, katalogy náhradních dílů, projekční a servisní podklady. Veškeré dokumenty jsou logicky tříděny nejdříve podle skupin výrobků a potom podle jednotlivých produktů. Proto je vyhledání potřebného dokumentu velice snadné a rychlé. Navíc v této části má servisní technik k dispozici veškeré technické informace, vydané firmou Vaillant již od doby jejího založení v České republice, respektive tehdy ještě v Československu. Všechny dokumenty jsou uloženy ve formátu pdf (obr. 3) a jejich načítání a prohlížení s možností zoomu je opět velmi jednoduché a rychlé.
3. Databáze zákazníků
V této části aplikace (obr. 4) si může servisní technik vytvářet databázi „svých“ zákazníků. U každého zákazníka je možné zadat základní údaje, jako je adresa, telefon, e-mail a příslušný typ kotle, který vlastní. Po kliknutí na položku kotle se otevře automaticky příslušná technická dokumentace. Po kliknutí na adresu zákazníka se automaticky zobrazí mapová aplikace, např. Gogole mapy, která usnadňuje vyhledání cesty k zákazníkovi a organizaci pracovních cest.
Mobilní servisní aplikace Vaillant nemá za úkol nahradit veškerou „papírovou“ dokumentaci, ale zejména pomoci v terénu servisnímu technikovi nalézt požadovanou základní informaci, když se nachází např. v kotelně. Aplikace pracuje i v prostorách bez signálu, tedy off-line, což je opět velkou výhodou tohoto řešení.
S rozšiřujícím se sortimentem, narůstajícím počtem informací bude důležitost těchto mobilních řešení pro smartphony a tablety nabývat stále větší důležitosti. To si společnost Vaillant Group velice uvědomuje a z těchto důvodů investuje nemalé částky a čas do vývoje těchto aplikací.