KKH i Wolf chtějí být blíže svým zákazníkům
Některé české firmy získají nejprve jméno prestižní zahraniční značky, a až poté si budují síť svých zákazníků. Společnost KKH to udělala naopak. Vybudovala si v České republice dobré jméno, získala zkušenosti a reference, navázala exkluzivní spolupráci s německou značkou Wolf a v tomto roce přijala i její jméno.
O tom, co tomuto kroku předcházelo a jak jej vnímá sám aktér, jsme mluvili s generálním ředitelem Wolf Česká republika a Wolf Slovenská republika Ramonem Haasem, který byl při vzniku původní společnosti KKH Brno.
Ramon Haas, Generální ředitel Wolf Česká republika a Wolf Slovenská republika
Po absolvování strojní fakulty Slovenské vysoké školy technické v Bratislavě pracoval po roce 1982 jako konstruktér ve vývoji vozidel v tehdejších Bratislavských automobilových závodech. Jeho dalším působištěm byl zahraniční obchod, kde spolupracoval na vývozu výrobků do zemí západní Evropy. V roce 1991 založil se společníky firmu KKH, která se zaměřovala na tepelnou techniku. Po rozdělení Československa pod jejich vedení vznikla v roce 1993 i česká společnost s názvem KKH Brno. Společnost KKH přinesla na český a slovenský trh jako první mnoho inovativních produktů a řešení v oblasti tepelné techniky.
Redakce:
Získáváte jméno renomované německé značky Wolf, která se zabývá technikou pro vytápění, větrání a klimatizaci. Není to ale vaše jediné prvenství, za více jak 20 let působení na českém trhu jste jich zažili už několik.
Ramon Haas:
KKH se zabývala tepelnou technikou od roku 1993. Jako první jsme na český trh přinesli podlahové vytápění se systémovou deskou. I když jsme v té době museli překonávat velkou nedůvěru veřejnosti, byli jsme průkopníky a dnes těžíme ze získaných zkušeností. Principu systémové desky, který jsme tehdy zavedli, se držíme dodnes, jelikož se osvědčil jako nejefektivnější, podobně jako polybutenové trubky gabotherm®, které získaly pověst špičkové kvality. Dnes nabízíme více typů nízkoteplotních systémů. Kromě podlahového je to i stěnové vytápění a stropní chlazení, které je dnes ekologickým trendem.
Redakce:
Už v minulosti jste se zaměřovali na velké projekty.
Ramon Haas:
Po roce 1991 byla velká poptávka na výměnu velkých kotlů, zejména ze strany bytových družstev a měst. KKH rozšířila od roku 1996 svůj program také o kotle s vyššími výkony, až do 5,8 megawattu. Když se oživil stavební trh, zařadili jsme do nabídky i menší stacionární kotle pro rodinnou výstavbu. Mohu říct, že na těchto projektech jsme za dvacet let získali „ostruhy“, a tak o sobě můžeme tvrdit, že jsme skutečně kompetentní.
Redakce:
Jak začala vaše spolupráce se značkou Wolf?
Ramon Haas:
V roce 2006 jsme naši nabídku stavěli znovu na inovačním řešení – na kondenzační technice. Shodou okolností v té době hledala firma Wolf distributora a naše společnost zase dodavatele. Wolf v nás viděl potenciálního partnera a možnost rozšíření programu o velké zdroje tepla, ve kterých jsme měli silnou pozici. My jsme zase naše portfolio doplnili o pestrou nabídku zařízení na větrání, klimatizaci a alternativní zdroje. Německý Wolf je nám blízký svojí filozofií – staví svůj byznys na spolehlivé kvalitě – a náš vztah je založen na partnerském základě. Wolf si cení naší zkušenosti ve specifických podmínkách regionu, respektuje naše rozhodnutí a strategii, která je velmi podobná jejich vlastní. Všechny tyto aspekty nás vedly ke změně názvu na Wolf Česká republika. Jsme rádi, že jsme partnery společnosti, která je inovativní a prosazuje myšlenky veřejného zájmu šetření energetických zdrojů. To by si měli stále více uvědomovat i obyvatelé České republiky, protože zdroje energie, které spotřebováváme, ovlivňují nejen naši peněženku, ale i naše životní prostředí.
Redakce:
Značka Wolf je specifická tím, že zařízení z jejího portfolia pracují na jednotném principu, takže je zajištěna jejich dokonalá souhra a komunikace. Co to pro spotřebitele znamená?
Ramon Haas:
Regulační a ovládací prvky zařízení Wolf zapojené v jedné budově jsou navzájem kompatibilní, což uživatelé určitě ocení, protože jim to umožní jednoduchou údržbu a bezproblémových chod celého systému. Wolf se jako výrobce snaží přinášet maximální množství informací projektantům i uživatelům. Dobří projektanti vědí, že výrobce zná vlastnosti zařízení nejlépe a dokáže jim pomoci s problémy, které je v praxi potkávají. Nabízíme jim řešení prostřednictvím manuálů i návrhů hydraulických a elektrických schémat, ale vypracujeme rovněž individuální projekty na konkrétní případy.
Redakce:
Produkty menší kotlové techniky Wolf pro domácnosti jsou každoročně vysoko oceňovány v německých spotřebitelských testech Stiftung Warentest. Myslíte si, že mají potenciál získat ocenění také u našich spotřebitelů?
Ramon Haas:
U nás renomovaný spotřebitelský test na kotle zatím vypracován není, ale věřím, že i čeští spotřebitelé uvěří výsledkům toho německého. Zpochybnit se dá vše, ale Stiftung Warentest je skutečně nezávislý a má přísné a objektivní podmínky hodnocení. Produkty Wolf se v něm i přes silnou konkurenci opakovaně umístily v první trojce, náš kondenzační kotel Wolf CGS 20/160 dokonce v roce 2006 získal absolutní prvenství. Tyto výsledky hovoří samy za sebe, více než jakákoli reklama. Kvalita výrobků Made in Germany je pověstná a Wolf je typickým zástupcem této úrovně. Ocenění Výrobce roku 2011, které získal, rozhodně není náhoda.
Redakce:
Děkujeme ze rozhovor
- Aplikace stacionárních kondenzačních kotlů WOLF MGK-2 ve stávajících soustavách
- Moderní řešení tepelných zdrojů v rozsáhlých soustavách
- Komfortní větrání bytů a rodinných domů s rekuperací
- Nový kondenzační kotel Wolf FGB – správná volba pro každého
- Topení, které umí i chladit