Otevření nového prezentačního a školicího centra Geberit
Evropský lídr v oblasti sanitární techniky, mezinárodně působící koncern Geberit International AG, otevřel ve čtvrtek 17. 5. 2012 nové Prezentační a školicí centrum pro Českou republiku v administrativní budově Balabenka v Praze. Nové prostory nabídnou klientům přehled širokého sortimentu výrobků značky Geberit včetně produktových inovací.
Při této příležitosti jsme požádali Ing. Vladimíra Sedlačka, jednatele českého zastoupení značky, společnosti Geberit, spol. s r.o. o rozhovor.
Topenářství instalace:
Především bychom rádi znali odpověď na otázku, proč otevíráte centrum v Praze, když po dlouhá léta bylo základnou pro celorepublikové působení značky Geberit Brno?
Vladimír Sedlačko:
Pro odpověď se musíme vrátit do historie pronikání značky Geberit na český trh od roku 1992. Nejvýznamnějším důvodem pro výběr Brna byla zřejmě geografická blízkost Brna k Vídni. Český trh měla, v rámci skupiny Geberit International AG, ve své působnosti rakouská pobočka se sídlem ve Vídni. Pro ni se Brno jevilo jako ideální místo. Druhým silným důvodem byl nákup pozemku v této lokalitě, neboť se tehdy uvažovalo o výstavbě centrálního skladu pro Čechy a Slovensko. A trochu k volbě místa přispěly i osobní preference tehdejšího managementu.
Následný rozvoj obchodního obratu výrobků značky Geberit prokázal, že nešlo o špatnou volbu. Stavební trh rostl, zájem o výrobky Geberit rostl ještě více, a to natolik, že se například naše sanitární montážní prvky pro koupelny a toalety staly standardem. A to standardem natolik ceněným a známým, že mnozí projektanti, řemeslníci, ale i uživatelé, když hovoří o těchto výrobcích obecně, tak nepoužívají popis složený z několika slov, ale řeknou Geberit.
Topenářství instalace:
Výrobky Geberit se prodávají především přes odborné velkoobchody. Základna v Brně nedisponuje žádným skladovým zázemím, neboť dodávky zboží jdou na velkoodběratele přímo. Proto třeba v Praze po delší období působil jen technický a obchodní poradce. Změnilo se na tom něco?
Vladimír Sedlačko:
Prakticky od svého nástupu do funkce ředitele společnosti, počátkem roku 2010, jsem upozorňoval na potřebu mít v Praze dostatečně reprezentativní prostory, které budou trvale k dispozici pro předvedení našich výrobků, pro konzultace. Geberit, to nejsou jen technické výrobky nejvyšší úrovně, jako například již zmíněné montážní systémy, nebo odpadní potrubní systémy, potrubní systémy pro rozvod vody, které v dokončeném objektu prakticky nevidíte, neboť jsou schovány ve stavebních konstrukcích, ale jsou to i designově orientované výrobky, například tlačítka ke splachovačům. A také celá řada výrobků, které nyní řadíme do skupiny Geberit AquaClean. Sem patří splachovací systémy s integrovaným zařízením na očistu a osoušení. Praha, i s jejím okolím, má pro nás velký a jak odhadujeme, i přes značně aktivní činnost našich zástupců dosud nečerpaný obchodní potenciál. Tento region si udržuje na české poměry nadprůměrnou investiční aktivitu a patří k nejbohatším. Navíc zde sídlí významná část firem, které rozhodují o budoucím vybavení staveb. Je tedy logické, že jsme zde otevřeli nové centrum, abych jim byli blíž.
Topenářství instalace:
Určitě s vámi souhlasím. Na základě řady rozhovorů v praxi souhlasím i s tím, že slovo Geberit je synonymem pro řadu výrobků. Projevuje se tato skutečnost příznivě na jejich prodeji?
Vladimír Sedlačko:
Rád bych vám to potvrdil, ale nemám k tomu spolehlivé podklady. Na základě vlastního odhadu, informací od našich obchodních partnerů, bych řekl, že Geberitu v oblasti montážních prvků patří asi 60 % českého trhu. Ale neberte mne prosím za slovo. Může to být o 5 % více, nebo méně, ale dané číslo je asi pravděpodobný střed. Máme tedy konkurenci. Co nás odlišuje, je nejen kvalita, ale i technická promyšlenost s ohledem na snadnost montáže. I k tomu, abychom takové přednosti mohli prezentovat, potřebujeme kvalitní prostředí.
Topenářství instalace:
Již řadu let je Geberit průkopníkem v oblasti „sprchovacích WC“, tedy splachovacích systémů s dodatečnou funkcí sprchy pro očistu, případně i osušení teplým vzduchem. Projevují již zákazníci o tyto výrobky zájem?
Vladimír Sedlačko:
Největší zájem o tyto výrobky zatím máme ze strany domácností. Jsou to především jednotlivci, kteří vsází na maximální hygienu po použití WC, na úsporu místa, neboť výrobky sortimentu AquaClean mají i funkci bidetu, případně lidé s pohybovým omezením, pro které je obtížné jinou formou tělesnou hygienu udržovat. Zájem z veřejné sféry je zatím mnohem menší. Jsem však velmi rád, že nyní v novém pražském centru můžeme klientům nabídnout příjemné a moderní prostředí testovací zóny Geberit AquaClean, v níž si mohou osobně toalety s integrovaným sprchovacím systémem a osoušením vyzkoušet. Věřím, že možnost získat osobní zkušenost bude pro další rozvoj prodeje těchto výrobků velmi přínosná.
Topenářství instalace:
Děkujeme za rozhovor.