INVYSYS na soutěži Učeň instalatér 2019
Třídenní klání plné napětí, výzev a také hrdosti a naděje. Tak by se dal charakterizovat už 22. ročník soutěže Učeň instalatér.
Soutěže, která je součástí přehlídky České ručičky, a která se konala v rámci učňovských soutěží stavebních řemesel (spolu s klempíři, pokrývači, tesaři, kominíky a čalouníky) na Stavebním veletrhu Brno (27. 2–2. 3. 2019). Nově se všechny soutěže z venkovních ploch přesunuly do pavilonu Z.
INVYSYS má premiéru
Interaktivní výukový systém INVYSYS představujeme díky Cechu topenářů a instalatérů ČR a Střední škole polytechnické Brno na Stavebním veletrhu v posledních šesti letech pravidelně. Přesunutím učňovských soutěží do „zetka“ jsme však získali prostor přímo tam, kam INVYSYS patří, mezi učně a žáky středních škol.
Když nám garant soutěže Učeň instalatér a ředitel pořádající školy (SŠP Brno) Ing. Andrzej Bartoś nabídl, abychom se finálového kola soutěže jako firma účastnili a vnesli do ní pohled z praxe, neváhali jsme. Tradičně mají finalisté za úkol individuálně předvést montáž rozvodů instalace vody, kanalizace, plynu a topných systémů. Z praxe ale víme, že umět montovat zdaleka nestačí.
Co tedy firmy vlastně chtějí?
KOMUNIKACE, SPOLUPRÁCE, VĚDOMOSTI, ZRUČNOST, trocha TEORIE. Tak by se daly shrnout dovednosti, které úspěšný absolvent bude v praxi nezbytně potřebovat, a to už od prvního okamžiku v pracovním procesu. Proto jsme pro „naši“ část soutěže připravili koncept – „projekt“, abychom mohli výše zmíněné dovednosti u finalistů v soutěži uplatnit a tím ověřit.
Soutěž jako projekt
Finalisty jsme proto rozdělili do čtyř týmů, které postupně pracovaly na zadaném „projektu“. Každý tým jsme nejprve seznámili s úkoly, které mají v časovém limitu splnit. Pak již bylo na společném rozhodnutí, jak bude práce týmu vypadat. Časový limit byl koncipován tak, aby bylo možné ho dodržet jen v případě, že se tým k dílčím úkolům rozdělí, tzn. nebude pracovat na všech společně. Tím jsme chtěli ověřit, jak umí jako tým spolupracovat a komunikovat. Schopnost komunikace pak všichni ještě ukázali v prezentaci „svého“ úkolu ostatním členům týmu.
Úkoly spočívaly nejen v odpovědích na otázky např. z teorie vytápění, hydrauliky a dalších témat, ale i v sestavení interaktivních 2D animací, které ukazují funkci jednotlivých zařízení TZB i jejich provozní návaznosti. Dalším úkolem byla montáž rozdělovače a sběrače dle výkresové dokumentace a sestavení montované sestavy na 3D virtuálním modelu.
Pro každý úkol byl za firmu stanoven mentor, který „pomáhal“ při řešení daného úkolu a zároveň hodnotil práci a výsledek soutěžících.
Baví je (nás) to
Všechny nás obrovsky potěšil a bavil přístup soutěžících, kteří se nadšeně „vrhli“ do týmové spolupráce a všech úkolů. Věříme, že stejně jako my organizátoři, tak i soutěžící si „projekt“ se systémem INVYSYS užili a odvezli si spoustu poznatků a zážitků.
Přejeme všem hodně úspěchů v řemesle i osobním životě, a hlavně neutuchající chuť učit se. Protože jak říká Ing. Andrzej Bartoś, ředitel Střední školy polytechnické Brno a předseda sekce Vzdělávání CTI ČR: „Neustálé vzdělávání je cestou k úspěchu.“
Všem zúčastněným velké DÍKY!
- 70 let profesionality
- Nástěnné klimatizační jednotky MULTI SPLIT Carrier – svěží vítr z Ameriky, 3. díl
- Nástěnné klimatizační jednotky SINGLE SPLIT Carrier – svěží vítr z Ameriky, 2. díl
- Vynález, který změnil svět, Carrier – svěží vítr z Ameriky, 1. díl
- Tvarovky „Conex >B< PUSH“ jsou rychlé a snadné řešení v mnoha situacích