+
Přidat firmu
Vyhledávání
Menu

INVYSYS na soutěži Učeň instalatér 2019

15.04.2019 Firma: E S L, a. s.

Třídenní klání plné napětí, výzev a také hrdosti a naděje. Tak by se dal charakterizovat už 22. ročník soutěže Učeň instalatér.

Soutěže, která je součástí přehlídky České ručičky, a která se konala v rámci učňovských soutěží stavebních řemesel (spolu s klempíři, pokrývači, tesaři, kominíky a čalouníky) na Stavebním veletrhu Brno (27. 2–2. 3. 2019). Nově se všechny soutěže z venkovních ploch přesunuly do pavilonu Z.

Image 1

INVYSYS má premiéru

Interaktivní výukový systém INVYSYS představujeme díky Cechu topenářů a instalatérů ČR a Střední škole polytechnické Brno na Stavebním veletrhu v posledních šesti letech pravidelně. Přesunutím učňovských soutěží do „zetka“ jsme však získali prostor přímo tam, kam INVYSYS patří, mezi učně a žáky středních škol.

Když nám garant soutěže Učeň instalatér a ředitel pořádající školy (SŠP Brno) Ing. Andrzej Bartoś nabídl, abychom se finálového kola soutěže jako firma účastnili a vnesli do ní pohled z praxe, neváhali jsme. Tradičně mají finalisté za úkol individuálně předvést montáž rozvodů instalace vody, kanalizace, plynu a topných systémů. Z praxe ale víme, že umět montovat zdaleka nestačí.

Image 2

Co tedy firmy vlastně chtějí?

KOMUNIKACE, SPOLUPRÁCE, VĚDOMOSTI, ZRUČNOST, trocha TEORIE. Tak by se daly shrnout dovednosti, které úspěšný absolvent bude v praxi nezbytně potřebovat, a to už od prvního okamžiku v pracovním procesu. Proto jsme pro „naši“ část soutěže připravili koncept – „projekt“, abychom mohli výše zmíněné dovednosti u finalistů v soutěži uplatnit a tím ověřit.

Image 3

Soutěž jako projekt

Finalisty jsme proto rozdělili do čtyř týmů, které postupně pracovaly na zadaném „projektu“. Každý tým jsme nejprve seznámili s úkoly, které mají v časovém limitu splnit. Pak již bylo na společném rozhodnutí, jak bude práce týmu vypadat. Časový limit byl koncipován tak, aby bylo možné ho dodržet jen v případě, že se tým k dílčím úkolům rozdělí, tzn. nebude pracovat na všech společně. Tím jsme chtěli ověřit, jak umí jako tým spolupracovat a komunikovat. Schopnost komunikace pak všichni ještě ukázali v prezentaci „svého“ úkolu ostatním členům týmu.

Úkoly spočívaly nejen v odpovědích na otázky např. z teorie vytápění, hydrauliky a dalších témat, ale i v sestavení interaktivních 2D animací, které ukazují funkci jednotlivých zařízení TZB i jejich provozní návaznosti. Dalším úkolem byla montáž rozdělovače a sběrače dle výkresové dokumentace a sestavení montované sestavy na 3D virtuálním modelu.

Pro každý úkol byl za firmu stanoven mentor, který „pomáhal“ při řešení daného úkolu a zároveň hodnotil práci a výsledek soutěžících.

Baví je (nás) to

Všechny nás obrovsky potěšil a bavil přístup soutěžících, kteří se nadšeně „vrhli“ do týmové spolupráce a všech úkolů. Věříme, že stejně jako my organizátoři, tak i soutěžící si „projekt“ se systémem INVYSYS užili a odvezli si spoustu poznatků a zážitků.

Přejeme všem hodně úspěchů v řemesle i osobním životě, a hlavně neutuchající chuť učit se. Protože jak říká Ing. Andrzej Bartoś, ředitel Střední školy polytechnické Brno a předseda sekce Vzdělávání CTI ČR: Neustálé vzdělávání je cestou k úspěchu.“

Všem zúčastněným velké DÍKY!

Firemní článek